- Licentie online leeromgeving
- Boek Talent onderbouw
- Leerwerkboek deel A
- Leerwerkboek deel B
MAX: persoonlijk en dichtbij
Onderwijs begint bij jou als docent! Jij vervult de sleutelrol en begeleidt je leerlingen naar hun volgende stap richting de toekomst. Het lesmateriaal van de MAX-methode is daarom compleet, flexibel in te zetten, inspireert en toont de liefde voor je vak. Waarbij je altijd kunt rekenen op onze persoonlijke ondersteuning. Zo kun jij je volledig richten op je leerlingen en het lesgeven.
Duik dieper in MAX
Klik op één van de tabs hieronder om meer te lezen over dat onderwerp.
De 4 pijlers van MAX
Compleet blended lesmateriaal
Met een MAX-methode heb je een compleet pakket: boeken, een online leeromgeving, uitgebreid docentenmateriaal en aanvullend lesmateriaal. Je leerlingen mogen de boeken houden, er in markeren en schrijven. Dat helpt bij het verwerken van de stof. De online leeromgeving bevat adaptief oefenmateriaal zodat je uitstekend kunt differentiëren. Het totale pakket biedt zo een sterke basis richting het examen.
Flexibel en toegankelijk
Je kunt een MAX-methode helemaal naar je hand zetten: de op leerdoelen gebaseerde structuur geeft je grip op de stof en er is meer dan voldoende materiaal om te differentiëren. Om flexibel in te kunnen spelen op je leerlingen heb je inzicht en overzicht nodig. Dit krijg je via de dashboards van de online leeromgeving. Het docentenmateriaal bevat een uitgebreid aanbod van formatief en summatief toetsmateriaal. Op deze wijze kun je lesgeven hoe jij dat het liefste wilt.
Liefde voor het vak
Met MAX helpen we je de liefde voor je vak over te brengen. We bieden thema’s en onderwerpen aan die van betekenis zijn, waarvan je zegt, die zou ik zelf ook gekozen kunnen hebben. Deze onderwerpen zijn tot stand gekomen door intensief contact met docenten, leerlingen en vakexperts. Door deze samenwerkingen kunnen we inspelen op veranderingen en actualteiten, waardoor de methodes continu aansprekend zijn voor je leerlingen. Met MAX kun je jouw leerlingen laten zien wat jouw vak zo mooi en belangrijk maakt.
Inspireren en motiveren
Leerlingen leren het beste wanneer zij begrijpen wat een vak belangrijk maakt en waaróm zij bepaalde dingen leren. Het is belangrijk dat het herkenbare onderwerpen en relevante praktijkvoorbeelden zijn die leerlingen aanspreken. Dat ze het gevoel hebben ‘dit gaat over mij’. Met het lesmateriaal leren ze het vak en de wereld om hen heen beter te begrijpen. Daarmee kunnen ze zich sterker in de wereld positioneren op weg naar zelfstandigheid.
Maak kennis met de MAX-methode voor jouw vak
Prijzen en pakketten
Bij een MAX-methode kun je kiezen voor een afname van 1, 4 of 6 jaar. Je betaalt één prijs per leerling per jaar. Je leerlingen ontvangen een boek en een leerlinglicentie voor de online leeromgeving.
Download volledig prijsoverzicht
Op alle MAX-methodes zijn de specifieke MAX-methode voorwaarden van toepassing.
Zie prijsvoorbeeld Talent hieronder:
meest gekozen
- Licentie online leeromgeving
- Boek talent onderbouw
- Leerwerkboek deel A
- Leerwerkboek deel B
- Licentie online leeromgeving
- Boek Talent onderbouw
- Leerwerkboek deel A
- Leerwerkboek deel B
Wij zijn er altijd voor je
Lesgeven is topsport! We begrijpen dat je dagelijks voor heel wat uitdagingen komt te staan. Als je vragen of opmeringen hebt wil je direct, snel en persoonlijk geholpen worden. Het werken met een MAX-methode betekent dat Malmberg er voor je is om je verder te helpen.
Wil jij je leerlingen inspireren, motiveren en ze met je prachtige vak verder helpen in de samenleving? Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!
Releases
Op basis van opmerkingen en suggesties van docenten en inzichten uit learning analytics verbeteren we continu de kwaliteit van het lesmateriaal. Ook actualiseren we het materiaal. Hierdoor werk je nooit meer met een verouderde lesmethode. Wij zorgen ervoor dat je op de hoogte bent van de belangrijkste wijzigingen en vernieuwingen.
Docenten over MAX:
Leerlingen betrokken bij ontwikkelingen
Wil je leerlingen inspireren en motiveren is het belangrijk dat zij zich herkennen in het lesmateriaal. We hebben het vaak over ‘de belevingswereld van jongeren’. Maar wat beweegt hun nou echt? Dat weten zij natuurlijk zelf veel beter. We testten al veel met jongeren en observeerden hen in de klas. Maar als we leerlingen nog meer willen motiveren, dan is het belangrijk om zo vroeg mogelijk in het ontwikkelproces inzichten bij henzelf op te halen waarmee we het lesmateriaal nóg beter aan laten sluiten bij hun behoeften.
Om deze reden is Malmberg een Jongerenpanel gestart. Het panel heeft al een mooi document samengesteld, een criteriameter waar lesmateriaal volgens jongeren aan moet voldoen.
Een mooi begin en wordt vervolgd..
Veelgestelde vragen:
De aanduiding LiFo-model is een verzamelnaam voor ‘blended’ proposities van educatieve uitgevers. LiFo is de afkorting voor LicentieFolio –de combinatie van een digitale leeromgeving en boek die samen in een licentiemodel worden aangeboden. Malmberg introduceert in 2017 als eerste het LiFo model onder de naam MAX op de markt voor het voortgezet onderwijs. Andere uitgevers volgden en gaven een eigen invulling aan het LiFo-model.
Meer informatie hierover vindt je op de LiFo en MAX pagina.
- Nee, op het moment dat je een gebruiker bent en je maakt een nieuwe keuze, dan committeer je je ook voor de nieuwe afnameduur ongeacht welke jaren je daarvoor in gebruik had. In een bestaande raamovereenkomst neem je die looptijd mee naar een andere tender of andere overeenkomst zoals dat nu ook gaat. Dat is met de distributeurs zo geregeld.
- Ben je nog niet volledig overtuigd van de keuze, dan is een maatwerkconstructie mogelijk voor bijvoorbeeld een jaar, of gedurende een nader in te vullen proefperiode. Het wordt dan een maatwerkafspraak die we samen met de school en de leverancier van leermiddelen maken.
- Voortijdige beëindiging als gevolg van overstap naar een niet-Malmbergmethode
De school wordt gefactureerd voor de nog niet afgenomen jaren van de gekozen afnameduur. De hoogte van het te factureren bedrag wordt bepaald per leerjaar door de restjaren x prijs per jaar x aantal leerlingen (dit is het aantal leerlingen van de onderwijsinstelling in het laatste feitelijke afnamejaar).
Voorbeeld: een onderwijsinstelling heeft gekozen voor een afname duur van vier jaar, maar besluit na twee jaar te willen overstappen op een concurrerende methode. De onderwijsinstelling dient per niet volgemaakt leerjaar een bedrag te betalen volgens de formule:
2 jaren x prijs per jaar x aantal leerlingen (peildatum eerste schooldag van het laatste feitelijke afnamejaar).
- Switch van een huidige afnameduur naar een langere afnameduur
De school kiest vanaf de start van een nieuw schooljaar voor een langere afnameduur en dus voor de daarbij behorende prijs (een ‘up-switch’). De onderwijsinstelling gaat daardoor een verplichting voor de langere afnameduur aan en de ‘oude’ afnameduur vervalt met ingang van het eerstvolgende schooljaar. De betreffende school kan in een periode van zes jaar éénmalig deze ‘up-switch’ maken. Deze ‘up-switch’ is kosteloos en geeft geen recht op restitutie van eerder betaalde afnamekosten.
Voorbeeld: een onderwijsinstelling heeft een MAX-methode met een afnameduur van vier jaar, maar besluit na twee jaar over te stappen naar een afnameduur van zes jaar. De onderwijsinstelling kiest aan het begin van het nieuwe schooljaar voor zes jaar en start vanaf dat moment met een nieuwe afnameduur voor zes jaar en betaalt vanaf dat moment de prijs van de MAX-methode die hoort bij de afnameduur van zes jaar. Over de prijs die de onderwijsinstelling voor de eerste twee jaar was verschuldigd, vindt geen verrekening plaats.
- Het tussentijds onderbreken van de afnameduur niet gerelateerd aan concurrent switch
Alle andere voorkomende gevallen zijn ter beoordeling van Malmberg. Malmberg zal samen met de leverancier van de leermiddelen in een gesprek met de school een passende oplossing voorstellen.
Duurzaamheid en MAX
Malmberg streeft continue naar het ontwikkelen van duurzame leermiddelen. Met het MAX-model geven wij een impuls aan het innoveren en verduurzamen van het onderwijs. Het stelt scholen in staat makkelijker de stap te zetten naar digitale leermiddelen. Alle leerlingen hebben met MAX toegang tot de digitale leeromgeving en beschikken over een eigen boek. In het MAX-model zijn handboek en werkboek gecombineerd waardoor we nog maar één leerwerkboek maken (voorheen maakten we twee boeken).
Meer weten over MAX?
Als je vragen of opmerkingen hebt wil je direct, snel en persoonlijk geholpen worden. Het werken met een MAX-methode betekent dat Malmberg er voor je is om je verder te helpen.
Wil jij je leerlingen inspireren, motiveren en ze met je prachtige vak verder helpen in de samenleving? Neem dan contact met ons op. We staan voor je klaar!