John Nouwens nieuwe Managing Director Malmberg, bureau ICE en Essener

Wij zijn blij om mee te delen dat John Nouwens per 1 augustus start als nieuwe Managing Director van Malmberg, bureau ICE en Essener. John is vanaf 2012 werkzaam bij Malmberg. Eerst als Manager van de Business Unit Middelbaar Beroepsonderwijs en de laatste 5 jaar als Manager Business Unit Basisonderwijs.

Hij kent Malmberg en de onderwijsmarkt van binnen en van buiten en brengt waardevolle ervaring met zich mee. John is een gewaardeerd collega en verbinder, bekend om zijn warme persoonlijkheid en vermogen om een fijne werkomgeving te creëren.

“Ik ben erg trots en vereerd dat ik de functie van Managing Director Malmberg, bureau ICE en Essener mag vervullen en de rol mag overnemen van Rimco Spanjer, die een goed draaiende organisatie overdraagt met uitstekende resultaten. Malmberg is een prachtig bedrijf met een kwalitatief hoogstaand portfolio en een sterke marktpositie. Dat realiseren we met gemotiveerde medewerkers met hart voor het onderwijs. Dagelijks spannen wij ons in om leerkrachten en docenten te ondersteunen in hun lespraktijk en leveren zo onze bijdrage aan beter onderwijs voor leerlingen en studenten.”

De afgelopen jaren hebben we een enorme groei doorgemaakt en zijn we in alle segmenten (basisonderwijs, voortgezet onderwijs, middelbaar beroepsonderwijs) succesvol geweest voor zowel methodes, als toetsomgevingen en leerling-volg-systemen. Maar er zijn ook enorme uitdagingen in het onderwijs.

“Er komen vele veranderingen op ons af zoals een grote curriculumwijziging, veranderende samenwerkingsvormen met educatieve dienstverleners, het releasemodel en natuurlijk ook digitalisering en de opkomst van AI gaan hun invloed hebben op onze werkwijzen en die van scholen. We willen leerkrachten en docenten nog meer ondersteunen in hun primaire proces van lesgeven. Daarbij zullen we steeds meer kunnen profiteren van de mogelijkheden die een internationale organisatie als Sanoma Learning kan bieden. Dat alles biedt veel kansen voor een mooie toekomst voor Malmberg en het verder uitbouwen van onze bijdrage aan goed onderwijs in Nederland.”

De benoeming van John Nouwens markeert een waardevolle nieuwe stap voor Malmberg, bureau ICE en Essener. Met zijn ervaring en persoonlijk leiderschap draagt hij bij aan het fundament dat in de loop der jaren is gelegd als toonaangevende educatieve uitgeverij.

“Ik verheug me enorm op de taak. Ik ben elke keer weer trots op hoe sterk we zijn als team en als collega’s. We letten op elkaar en zorgen voor elkaar, ik ben er trots op dat ik aan het hoofd van deze organisatie mag staan.”aldus, John Nouwens.

Over Malmberg

Educatieve uitgeverij Malmberg ontwikkelt leermethoden, toetsen, een onderwijsplatform en support via digitale leerplatformen en boeken. Met deze leeroplossingen draagt Malmberg bij aan een blijvende ontwikkeling van het onderwijs. De uitgeverij ziet het als haar taak leerkrachten en docenten te ondersteunen binnen de dagelijkse lespraktijk zodat zij les kunnen geven én inzicht kunnen krijgen en iedere leerling zich kan ontplooien. Samen maken we het onderwijs van vandaag en morgen.

Malmberg is onderdeel van Sanoma Learning, een toonaangevende Europese aanbieder van zowel gedrukte als digitale leeroplossingen. Sanoma Learning bestaat uit acht bedrijven in zeven Europese landen: Nederland, België, Polen, Spanje, Finland, Zweden, Italië en Duitsland. Sanoma Learning is onderdeel van Sanoma, een koploper in consumentenmedia en educatie in Europa.

Noot voor de redactie

Neem voor meer informatie contact op met Marie-Louise Lauwen, Brand& Communicatie Manager bij Malmberg: marie-louise.lauwen@malmberg.nl of 06 83 21 79 39.